pisteet 1

Eilen oli tavallaan tärkeä päivä, elikkä oli vähän riitelyä, mitä nyt ei usein ole. Naisten tapa miettiä vanhoja asioita on kyllä hämmästyttävä. On vähän vaikea tapella sellaista vastaan, kun itse on unohtanut suuren osan toisen laiminlyönneistä. No en oikeasti edes usko, että pitäisi syytellä vanhoista jos ne eivät vaivaa. Mutta joskus vaan ärsyttää. Harvoin minä alan valittaa takaisin, mutta oli taas niin mitta täys, että annoin tulla. En kylläkään täyslaidallista ja sanoin, että asiat on näin, enkä sano haukkuakseni vaan, koska ois kiva jos asiat paranis. Vaimon mielestä  "juuri mikään ei ole mennyt hyvin" meidän liitossa, joka on aikas loukkaavaa. Johtuu siitä, että minua ei ole kiinnostanut jotkut hankinnat. Voi vittu, hankinnat! Minä ne kuitenkin olen kaikki maksanut. Siis voi helvetti, kun minä tiedän, että minulle ei ole väliä, että sattuuko se hylly olemaan nyt vaikkapa valkoinen vai ruskea, niin en minä tee sitä päätöstä. Naiselle shoppailu on vaistomaista, joten miksi pitää valittaa siitä, että minua ei muka kiinnosta. Ei kyse ole siitä, ettei kiinnosta vaan siitä, että minä ostaisin kuitenkin liian huonoa, liian halpaa tai väärän väristä tai väärän kokoista tai väärää sitä ja tätä ja saisin kuulla valitusta siitä.

No onpahan tämä muistilappu apuna. Huomaa kyllä, että aika paljon on semmoista, että toinen sanoo jostain asiasta ja se ei vaan mene perille. Kumpaankaan suuntaan.  Pitäisi ottaa keskustelutuokioita, eikä vaan huudella sohvalta, että "nii me tarvittais sitä ja tätä huusholliin".

Seisottiin ulkona sateessa ja vaimo sitten suuteli ja kysyin, että mistäs hyvästä toi oli. "Puhumisesta". Niin se vaan tekee ihmeitä.

Olen nyt huomannut, että se vaimon käytös ja puheet ovat niin paljon ristiriidassa, että sen vuoksi olo on kokoajan epävarma. Sanat sanoo että joo tykkään susta, olet kiva jne mutta se käytös taas sanoo, että ei kiinnosta, mene pois. Ja se käytös on paljon tärkeämpää. Etenkin kun motto on, että älä usko mitä nainen sanoo vaan katso mitä se tekee. Sen takia pisteitäkin pitää laskea, koska ne tulee lähinnä teoista, joskus sanoista. Ymmärrän kyllä, että stressillä on osa asiassa. Jotkut ihmiset on sellaisia, että jos joku asia on mielessä, niin ei pysty sitten ajattelemaan ja toimimaan normaalisti.

Autoin vaimoa yhden jutun kirjoittamisessa, ettei tarttisi sitä stressata. Kuulemma siitä oli apua. Hyvä juttu.

Lähdin sukuloimaan, ja jätin eukon kotiin, että saa ainakin omaa aikaa. Lähteissä vaihdettiin vielä muutama sana ja oli ihan mukavaa. Suurin osa päivästä kuitenkin oli ahdistavaa.

Toivottavasti tänään illalla olisi edes vitsejä tai huumoria ilmassa.