Nyt on kirjoittamiset jääneet.

Syksy ja jo loppukesä toi jotain uutta tuulta suhteeseen. Täytyy reiluuden nimissä koittaa kirjata edelleen sekä hyvät että huonot puolet.

Vaimo ON panostanut mutta pisteiden laskeminen on unohtunut. Ehkä asiat ovat siinä määrin olleet eri perspektiivissä viimeaikoina, ettei pisteitä ole viitsinyt laskea. On puhuttu erosta ja puhuttu pariterapioista sun muista. Sitä ainakin tarvitaan, koska vaikka keskustelemme ja puhumme, niin kommunikointi ei suju eli minun viestejäni ei ymmärretä.

Vaimo siis on tsempannut. Mitä se tarkoittaa? No on ollut aloitteellinen. On sanonut muutamaan kertaan rakastavansa ihan puhelimessa ja kainalossa.

Niin mites tämä lähti? Vaimo sanoi, ettei pysty kanssani avioelämään. Lähdin ulos ja sain soiton, että vaimo on saanut työkeikan. Ku palasin kotiin, niin oli ihan eri ääni kellossa. Mieleen jäi kauppareissu. Siellä vaimo pökkäsi minua lantiolla ja hymyili kauheasti minulle ja vastasi suudelmaan kunnolla ihan siinä hyllyjen välissä. Se oli kivaa.

 

Mutta nyt olen taas miettinyt eroamistakin ja muita naisia. Syynä on se, etten usko seksielmämme palaavan kuitenkaan ennalleen pitemmän päälle.  Olen tietysti aina tyytyväinen kun sitä on - edes pimeässä peiton alla. Enne oli kaikkea. Katsotaan miten tämä kehittyy.

 

Eilen otti aivoon, kun vaimo veti kännit ja oli taas känninen kusipääitsensä. Sanoin, että mentäiskö vuoteeseen juttelemaan ja hän sanoi, että ei kun haluaa katsoa vaikka jotain elokuvaa. Pistin filmin pyörimään niin akka nousi siinä aika alkumetreillä ja paineli nukkumaan.  No menin minäkin kerta oli jo myöhä.  Minun lähtentely-yrityksiini vastattiin, mutta kun kaivoin kumin esiin niin sain "Minä kieltäydyn" -älähdyksen.

Vaimo ei todellakaan halua toista lasta ja on jättänyt pillerit pois. Vai haluaako sittenkin? Oli kuulemma "loppukierto". Hän väittää kuukautisensa olevan täsmälliset mutta minä tiedän kokemuksesta, että sanat "kuukautiset on x päivää myöhässä" lauseet ovat enemmän kuin tavallista kuultavaa meidän keskusteluissa. Joten miten eukko oikein päässään järkeilee, että hänen kuukautiskiertonsa on niin perkeleen luotettava, että varmoilla päivillä voi mennä. En lähde tuohon. Jäi sitten hellyys eiliseltä. Vaimo ei siis tsempannut eilen mutta toissapäivänä sanoi rakastavansa eli ihan jees I guess.